17 מאי 2015

מוזיקה מהבית
קצב החיים

משואות האור תזכורות מהבית מוגש בשידור חי באינטרנט,
משוכתב ומועלה לאתר (באנגלית) בסביבות ה- 15 לחודש.

מאנגלית: חמדה טלאור
עריכה לשונית: ניצה תפארת

~ תזכורות מהבית ~

הערה: לשם בהירות תוקשר המסר שלהלן בחלקו מחדש ועבר עריכה בהשגחת הקבוצה.

מאת הקבוצה

משואות האור – מאי 2015
תוקשר בשידור חי ביום 25.4.2015

מוזיקה מהבית
קצב החיים

ברכות לכולם, יקירים. אתם מאוד נמרצים היום!

קסם הוא עבורנו להתבונן בכך מנקודת מבט זו, ולראות חלק מהשינויים האנרגטיים המתרחשים עם כולכם. הקסם על פני הפלנטה ארץ החל, וכולכם משתנים בדרך מאוד מופלאה. היות והנושא התעורר מספר פעמים במהלך התפתחותו של היום הזה, [בחלקים אחרים של אותו מפגש – חמדה] ברצוננו לדבר על מוזיקה. איזה חלק יש למוזיקה בחייכם?

שליטה במוזיקה

ובכן, ברוב המקומות מתייחסים למוזיקה כאל משהו הנמצא יותר ברקע. ברוב המקרים מיקמתם את המוזיקה בחלק הבידורי של ציר הזמן, ובצדק. החלק המעניין הוא, שלמעשה המוזיקה היא הרבה יותר מכך. רבים מכם מחשיבים עצמם כמוזיקליים, ואחרים לא. יש האומרים: “אינני יכול להוציא צליל אחד ולכן איהנה ממוזיקה מרחוק, אך לא אעז לשיר בקול.” האם חשבתם על האפשרות שאם אתם חרשים לצלילים או שאינכם מסוגלים להשמיע צליל בתקופת חיים זו, אז אולי השלמתם את אשר הייתם זקוקים לו בנושא המוזיקה? להלן החלק המעניין ביחס למוזיקה: היא מצטברת במהלך תקופות החיים. אין נכון או שגוי ביחס לאף אחד מנושאים אלה, משום שהמציאות היא, שאם תיקחו כלי נגינה המתאים לנשמה, תוכלו לדמיין שיש לכם ביטוי היוצר רטט מהבית.

המקצבים הפנימיים – המוזיקה הפרטית מהבית

רבים מכם יוצרים מוזיקה בעודכם מדברים, למרות שאינכם מודעים לכך. אתם חושבים: “אינני עושה זאת שכן אני חסר שמיעה מוזיקלית. אינני יכול להוציא צליל, ולכן ברור שאינני הולך לשיר.” האמת היא שעמוק בפנים יש לכולכם מקצבים אשר מתחילים להשתנות, דבר הפותח אפשרויות לאנושות לראות את עצמה בדרך שונה לחלוטין. יקירים, הקסם החל.

תארו לעצמכם לרגע זמנים עתיקים, הרבה לפני ההיסטוריה הכתובה, עתיקים כמו הזמן בו התחלתם להשמיע צלילים. בהתחלה הספיקו שתי עצמות על מנת לשמש באופן יעיל למדי ככלים לקצב. למדתם לתקשר באמצעות צורת קצב זו, ובעוד האנושות מתפתחת, השתמשתם בזה במספר תרבויות שונות. לאחר מכן התחלתם לעבוד עם צלילים מוזיקליים ונהייתם ערים לכך שיש טווח לקולכם האישי. מצאתם, או יצרתם, כלים שיכלו לשחזר לפחות חלק קטן מאנרגיית הבית. המוזיקה שכל אחד מכם שומע כל הזמן הינה מוזיקה מהבית. רק לאחר ששני אנשים, או יותר, נפגשו, הם יצרו הרמוניה, אשר היתה תחילתו של תהליך ההתאמה, ההרמוניה; הירמון [מהמילה הרמוניה – חמדה] המוזיקה עם הוויות אחרות היה למעשה תחילתם של הסולמות. יקירים, הסולמות לא היו קיימים לפני שהתחלתם להתאסף יחדיו. זו היתה הסיבה הראשונית להיווצרותם – על מנת שמידי פעם תוכלו להגיע להרמוניה. דבר זה התפתח לכל המוזיקה אותה הנכם שומעים בדרכים שונות. אנו מספרים לכם זאת עתה, משום שחלק גדול מהמוזיקה שלכם על פני הפלנטה, קשורה לשינוי.

שינוי מקצבים וסולמות לא מושלמים

אתם מתפתחים מהר מאוד כהוויות רוחניות המעמידות פנים שהן משחקות משחק אנושי זה. בעודכם מתפתחים, הדברים אותם הנכם אוהבים ואלה שאינכם אוהבים, גם הם משתנים במהירות רבה. זה תהליך מאוד יפה להתבונן בו, ונחלוק עמכם עוד ככל שנתקדם לתוכו. תתחילו לשמוע דברים שעלולים להישמע מעט צורמים, במיוחד בכל הנוגע לקצב. אם תתחילו לעבוד עם שיר בעל מקצב של 4 ואחר כך תתחילו מקצב אחר של 4 ולפתע הוא ישתנה למקצב של 5, ימשוך הדבר את תשומת לבכם בדרך של בלבול. אינכם מחשיבים זאת למוזיקה; אתם מתייחסים לזה כאל משהו שגוי. ובכן, דבר זה ישתנה מהר מאוד, כאשר תתחילו להבחין במגוון של מקצבים שיתחילו להיראות כדבר רגיל. לא רק המקצבים ישתנו, אלא אף המוזיקה ככלל תשתנה, ובסופו של דבר הסולמות יתחילו להיות על בסיס חדש.

הסולמות הינם הדבר הקשה מכולם. עתה, כאשר יש לכם את הטכנולוגיה לעשות זאת, יש ביכולתכם לקחת את התווים הגבוהים ביותר והנמוכים ביותר שניתן ליצור, ולחלקם באופן שווה ומושלם למקטעים. אם תנגנו זאת, זה יישמע נורא. מדוע? מדוע זה יישמע נורא אם תחלקו כל דבר למקטעים מושלמים? ובכן, למעשה זה לא באמת יישמע נורא, יקירים, פשוט לא תהיה לזה את מלוא ההרמוניה של הצלילים העיליים המתווספים לצלילים ההרמוניים, כאשר הפיסה הסופית מתמזגת יחד. על מנת לעשות זאת, על הסולמות שלכם להיות בלתי מושלמים.

התבוננו במקלדת הפסנתר ושימו לב שחסר בה תו. לפחות אחד. שימו לב שישנם מקומות נוספים בהם היה צורך לגרום לסולמות המושלמים להיות בלתי מושלמים. רק כך יכלו האזניים האנושיות לקלוט ולגרום לצלילים להישמע דומים לאנרגיה ולאור אותם הנכם תמיד שומעים במוזיקה של הבית. ובכן, אלה הם זמנים מרתקים עבור אלה מכם המחשיבים עצמם כחסרי שמיעה מוזיקלית בתקופת חיים זו. נבקשכם להבין שלמרות שיתכן שלא תתחילו קריירה של הקלטות או שלא תצאו לסיבוב הופעות עם להקה, אפילו המקצב וצליל הקול שלכם מחקים את המוזיקה אותה הנכם שומעים עמוק בפנים. יקירים, זה עוזר להתחבר עם כל הסובבים אתכם.

כישורים מוזיקליים מצטברים

חלק אחר של הנושא, הינם יכולות מוזיקליים המצטברים במהלך תקופות חיים רבות. אם עבדתם קשה ולמדתם מוזיקה ולפתע הלכתם לעולמכם, עזבתם את אותה תקופת חיים. כאשר אתם חוזרים, עדיין עליכם לאמן את הגוף והאצבעות על מנת להכיר היכן נמצאים הדברים, אולם היתר מגיע מהר מאוד. למעשה אתם ממשיכים מאותה נקודה בה הפסקתם את נושא המוזיקה ואת הביטוי שלה בתקופת החיים האחרונה. אתם מכנים זאת “מוזיקה”, אולם בבית איננו מזהים זאת כלל שכן זהו חלק טבעי מחיי כולם. אין לנו אפילו מילה שתזהה זאת כדבר נפרד מעצמנו, משום שזה חלק טבעי מכל אחד מאתנו. דבר זה יקרה גם כאן.

הגדרה מחודשת של מקום המוזיקה בחיים

כחלק מהשינויים הטכנולוגיים, מצאתם מערכות הפצה ויכולות חדשות עבור המוזיקה. עקב האמונה שכל דבר באינטרנט חייב להיות חינם, רבים מהמוזיקאים שלכם על פני הפלנטה רעבים עתה ללחם. חלקם פשוט אינם יכולים להרשות לעצמם להיות בעסקי המוזיקה, מכיוון שאינם יכולים להרוויח בעזרתה את מחייתם. זו למעשה הדרך בה החברה שלכם רואה את הדברים וזה מרתק. בהתחלה פתחתם את האינטרנט וכל דבר היה בו חינם. אולם האם זה באמת “חינם”? האין זה מתסכל כאשר אתם מורידים דבר פשוט ובסופו של דבר יש לכם וירוס במחשב? זה קורה כל הזמן, יקירים, לכן אין שום דבר באמת חינם באינטרנט, ויש סיבה לכך ששולחים וירוסים. הם מפרסמים משהו או מורידים תוכנה שאתם לא באמת רוצים במחשב שלכם. זהו אתגר שכל האנושות עוברת בעודכם מגדירים מחדש את מקום המוזיקה בחייכם.

עתה, יש לכם מערכות הפצה רבות וקל מאוד להיכנס למבחר גדול של מוזיקה. אתם רגילים לקבל זאת וזה מעיר אצלכם אנרגיה עמוק בפנים. אתם תמצאו גם דרך להפיץ אותה בעודכם מקרקעים את האור. אין דבר עצוב יותר עבורנו מאשר עבודתו של מוזיקאי, שסוף סוף הוקלטה, אך לעולם אינה נשמעת. השינויים בדרך בה הנכם חושבים על מוזיקה מתחילים להתרחש, וזה דבר מופלא להתבונן בו. לרבים מכם יש בזה אתגר כלשהו, במיוחד עבור מי שחי ממוזיקה. החלק היפה הוא, שהמוזיקה מאוד משולבת בכל הוויה. המוזיקה הינה הדבר שמזכיר לכם את הבית, ואתם הופכים להיות מוארים כאשר אתם שומעים אותה. אתם יכולים לשנות את האנרגיה של האינטרנט פשוט בכך שתקשיבו למוזיקה – וזה דבר קסום. תשלחו את הקריאה ובתוך זמן קצר מבחר גדול של מוזיקה יהיה זמין. עתה, יקירים, יש לכם דרכים לרפא זה את זה בעזרת מוזיקה.

כולכם מוזיקאים

מה בקשר לאלה אשר מחשיבים עצמם כחרשים למוזיקה? ובכן, אנו אוהבים זאת משום שזה באמת קסום. זה אומר, בפשטות, שלא תוכלו להתהרמן באותו אופן שהאחרים עושים זאת. זה לא אומר שאין לכם אוזן טובה למוזיקה או שאין לכם את המיתר הפנימי של מוזיקה הפועם דרככם כל הזמן מהבית. מי יוצר את המוזיקה בבית? זה החלק המעניין. אף אחד. רבים מכם יתחילו ליצור מוזיקה כפי שאנו עושים זאת בבית, כקולקטיב. עברתם את התהליך של עבודה לבד עם הסולמות ומצאתם את אי השלמות המושלם. אתם משחקים עמם עתה, מחלקים אותם שווה בשווה לסולמות סולפג’ ומגלים את השלמות שבהם, ואת האופן בו הם מתקשרים גם למספרים ראשיים. אתם תתחילו לנגן בדרכים חדשות ואנו נריע לכם. כאשר תשמעו את הלחנים שבהתחלה עלולים להישמע צורמים, פתחו את לבכם ופשוט תנו להם להיכנס. אין זה אומר שעליכם לאהוב כל צורה של מוזיקה, שכן זהו דבר אישי, כמוכם. מצאו את הפיסה שתעזור לכם להתעורר מהחלום, את המיתר שיכול להשיב לכם נעורים ולהזכיר לנשמה כל הזמן את הזרימה היפהפייה המגיעה מהבית. כולכם מוזיקאים, משום שאם לא כן, לא הייתם נמצאים כאן. לכולכם היו תקופות חיים הקשורות ישירות עם ביטוי של מוזיקה על פני כדור הארץ מצאו זאת עכשיו, אהבו זאת וזכרו את הבית. זה היופי אותו ניתן בשלב זה לחלוק בין כולכם.

בכבוד גדול ביותר אנו מברכים אתכם בדרכים אלה ונותנים לכם תזכורות… לא לומר לכם להיכן להתבונן, אלא לעזור לכם להיזכר באשר אתם יודעים כבר. היופי נמצא בתוך כל אחד מכם והוא החל לצמוח; עבורנו זה קסם להתבונן בו. אנו מבקשים מכם לנהוג זה בזה בהערכה, לטפח זה את זה בכל הזדמנות הנקרית בדרככם ולשחק היטב ביחד. אתם יותר יפים מכפי שיש ביכולתכם לדמיין.

אספבו יקירים,

הקבוצה

זכויות יוצרים 2000 – 2015 Lightworker. www.espavo.org הכוונה היא, שמידע זה יועבר הלאה וניתן יהיה להפיצו בחינם, בשלמות או בחלקים, בכפוף לתנאים הבאים: השימוש בחומרים אלה אומר שהמשתמש מסכים לתנאים הבאים: 1. המלים “זכויות יוצרים 2000 – 2015 Lightworker. www.espavo.org” תיכללנה בכל חומר שיפורסם. 2. המשתמש מסכים שכל הזכויות, כולל זכויות של חומרים מתורגמים, נשארות בידי Lightworker. אם מתרגמים את החומרים הללו יש לנו זכות לחלוק את התרגום תוך מתן קרדיט למתרגם, באתר של Lightworker, על מנת שהוא יהיה זמין לכולם. מידע נוסף מהקבוצה (באנגלית) ניתן למצוא באתר www.espavo.org . תודה על העזרה בהפצת האור!